ד"ר יצחק ברוורמן, מנהל היחידה לאף-אוזן-גרון וכירורגיה של ראש וצוואר ב"הלל יפה", ציין כי המכשיר מופעל בהצלחה זה מספר שנים באירופה ובעולם. החולים שטופלו באמצעותו מדווחים על שיפור הדרגתי. "הטיפול הזה מוצע במקרים שבהם לא חל שיפור במסגרת הטיפול המקובל בפציאליס. הוא מתאים גם לחולים הסובלים משיתוק מיתרי הקול או צרידות מסיבה שאינה ידועה. הטיפול הזה יכול להחליף במקרים מסוימים את ההליך הניתוחי לשיפור מיתרי הקול וצרידות".

עיוות של הפנים, הסביר עוד ד"ר ברוורמן, הוא קושי להניע את הלסת המלווה בכאבים באזור האוזן. אלה הם הסממנים העיקריים שיכולים לרמוז על פציאליס – שיתוק פנים פתאומי. "מעבר לפן האסתטי ולתחושת המבוכה, לא פעם החולה מתקשה לבצע פעולות שגרתיות פשוטות, כמו אכילה ושתייה", אמר ד"ר ברוורמן.

פציאליס – שיתוק פנים פתאומי ללא סיבה – פוגע בכ-1.5% מכלל האוכלוסיה, בנשים ובגברים, בצעירים ובמבוגרים כאחד. טרם נמצאה סיבה ברורה להופעתו. יש המקשרים את התופעה, בין השאר, לנגיפים מסוימים, למחלות כלי דם או למחלות כרוניות שונות כסוכרת. האירוע יכול להתרחש לפתע בעקבות גידול בבלוטת הרוק או אירועים מוחיים.

"הפציאליס מופיע ללא התראה מוקדמת", הסביר ד"ר ברוורמן. "הביטוי לו הוא עיוות של הפנים המלווים בכאבים באזור האוזן. הנפגע מתקשה לבצע פעולות שגרתיות פשוטות בשל הקושי לסגור את הפה, מה שגורם לאי נוחות ומגביר את תחושת המבוכה. יש גם המתקשים לעצום את העיניים בצורה מלאה, מה שיכול לגרום להתייבשות הקרנית".

בכ-70% מהמקרים המחלה חולפת מעצמה או משתפרת בצורה משמעותית ללא כל טיפול. עם זאת, הטיפול המקובל והשכיח בפציאליס הוא באמצעות נטילת סטרואידים – טיפול שמעלה את סיכויי ההחלמה בעוד כ-15%. פעמים רבות ההמלצה היא לשלב תרגילי פיזיותרפיה במסגרת הטיפול התרופתי כדי להשיג תוצאות טובות יותר.

"בדומה לפציאליס", הוסיף ד"ר ברוורמן, "גם שיתוק מיתרי הקול יכול להופיע בפתאומיות ולגרום לצרידות ניכרת עד להיעלמות מוחלטת של הקול. גם בעיה קשה זו פוגעת בתפקוד היומיומי. הטיפול הראשוני הוא באמצעות תרגילי דיבור אצל קלינאי תקשורת. במידה שאין שיפור קליני, יש אפשרות לנסות טיפול אחר, כגון הזרקה של שומן, או הזרקת חומצה היאלורונית או ניתוח לשיפור תפקוד מיתרי הקול.

"עם זאת, יש חולים אשר הטיפולים השכיחים לא משפיעים עליהם. המכשיר החדיש שהוכנס אצלנו לשימוש עתה נועד לשפר את תפקוד יחידת עצב השריר במקום הפגוע".