אנגלית
רוסית

ניתוחים פלסטים של האף

האף נמצא במרכז הפנים והוא חשוב ביותר בנראות של הפנים של כל אחד וכמובן חשוב בנשימה, הרחה ולחלוח של האוויר. ניתוח פלסטי של האף מבוצע ברוב המקרים במטרה לשפר את החזות של האף. האף מהווה את החלק החשוב בפנים ומראה לא אסתטי של האף עלול לגרום לבעיות חמורות בדימוי העצמי ולפגיעה בהערכה העצמית.

הניתוח מבוצע בד"כ במנותחים שסבלו מחבלה באף או באנשים שסבלו מאף עם עיוות, גשר אף סוטה, בעל גיבנת, רחב מדי, בולט מדי או ארוך מדי באופן טבעי. יש לציין כי במקרים מסוימים הניתוח מיועד לצרכים קוסמטיים בלבד, אך לא אחת ניתן לשלב את הניתוח הקוסמטי עם ניתוח שמטרתו לתקן פגם במחיצת האף. סטייה של המחיצה יכולה לגרום בעיקר להפרעת נשימה אפית. סטיית מחיצה יכולה להשפיע גם על למראה לא סימטרי, בנוסף לפגיעה בזרימת האוויר  האפי.

הפנייה למנתח וההכנות לניתוח:

לפני שמגיעים לניתוח עצמו, המנתח צריך להיפגש עם המנותח מספר פעמים מאחר וניתן משקל רב לדעתו של המנותח. במהלך הפגישות המנתח יבין מה המנותח מעוניין לגבי צורת האף שלו וילמד על הסכנות של הניתוח, על התוצאות המצופות, על הפרוצדורה הרפואית ועוד. מדובר למעשה על תהליך של תיאום ציפיות. צילומי אף טרום ניתוח נדרשים לתיעוד ועבודת המנתח.

כיצד מבוצע ניתוח אף פלסטי?

ניתוח אף פלסטי מבוצע תחת הרדמה מקומית או כללית. במהלך הניתוח המטופל מקבל חומרים שמטרתם לכווץ את כלי הדם באף כדי למנוע דימום. המהלך של הניתוח משתנה בהתאם לסוג הניתוח. במקרים מסוימים הניתוח יכלול השתלה של סחוסים, במקרים אחרים יהיה צורך להקטין את הנחיריים ובמקרים מסוימים יהיה צורך לתקן את מחיצת האף. לאחר הניתוח לאחר הניתוח המנתח מכניס טמפונים לאף שמטרתם לספוג את ההפרשות מאזור הניתוח וקבוע חיצוני עם גבס. לציין כי האף מתנפח עקב הניתוח וזה חלק מתהליך הפוסט ניתוחי. לאחר ההתאוששות מהניתוח ייתכן כי יופיעו שטפי דם באזור העיניים וכאבים באזור הניתוח, אך תסמינים אלו בדרך כלל חולפים תוך מספר ימים לכול היותר. מאחר ורוב הניתוחים מבוצעים בתוך האף, הרי שבדרך כלל לאחר הניתוח לא תישארנה צלקות במקומות הנראים לעין.

לאחר כשבוע הגבס מוסר והאף עדין נפוח . הנפיחות יורדת תוך כחודש ולאט לאט רואים את התוצאה.

 

מה הם הסיבוכים האפשריים של ניתוח פלסטי באף?

יתכנו סיבוכים המתרחשים לעתים די נדירים וכוללים:

הפרעות נשימה – הפרעות נשימה יכולות להתרחש במקרים שבהם התרחשה קריסה של הסחוסים באף או במקרים שבהם החלק הקדמי של האף מוצר מידי. במקרים האלו ייתכן כי יהיה צורך לבצע ניתוח תיקון בשלב מאוחר יותר.

זיהום – במקרים חריגים במיוחד עלול להתפתח זיהום באזור הניתוח. לרוב מדובר על זיהום קל מאוד שניתן לטפל בו באמצעות אנטיביוטיקה.

פגיעה בדרכי הדמעות – סיבוך נדיר נוסף שיכול לבוא לידי ביטוי בדמעת יתר.

ביצוע ניתוח אף פלסטי
פרופ׳ יצחק ברוורמן
פרופ׳ יצחק ברוורמן
מומחה אף אוזן גרון וכירורגיית ראש צוואר, מנהל מחלקת אף אוזן גרון וניתוחי ראש צוואר במרכז הרפואי ״הלל יפה״, משמש כ-Assistants professor בפקולטה לרפואה בטכניון.

ראיון עם פרופ' ברוורמן בנושא סינוסים

למידע וייעוץ מקצועי
השאירו פרטים ונשמח לחזור
תחומי טיפול נוספים

לקביעת תור השאירו פרטים

או התקשרו 052-9708068

לקביעת תור השאירו פרטים

דילוג לתוכן